Medier

Presentasjoner fra Brukerforum onsdag 2. april 2014

Last ned zip fil med presentasjonene her:

Last ned

Ukens medietall uke 9 2014

Ukentlig bruk av mobilt medieinnhold

Les mer

Internettbruk 2013

Årsrapport med offisielle tall fra Internettundersøkelsen 2013

Årsrapport internettbruk 2013.pdf

Ukens medietall uke 8 2014

Ferske medietall fra årsrapporten "Internettbruk 2013"

Les mer

De offisielle lesertallene for papiraviser for 2013 (14/1)

Alle de offisielle lesertallene fra F&M 14/1 finner du en fullstendig liste over her. Tallene gjelder for alle målte aviser og avissamkjøringer og nettsteder i Forbruker & Media.

Les mer

De offisielle lesertallene for blader og magasiner for 2013 (14/1)

Lesertallene (netto), GEP (brutto) kontakter og struktur% for blader og magasiner

Les mer

Ukens medietall uke 7 2014

Ferske medietall om streaming under OL

Les mer

Bruk av mobilt medieinnhold

Forbruker & Media Internett, Mobilt medieinnhold 4. kvartal 2013

Les mer

Daglig dekning for nasjonale mediehus

Daglig dekning for nasjonale mediehus 4.kvartal 2013 med data fra Forbruker & Media.

Les mer

Ukens medietall uke 6 2014

Ferske medietall fra årsrapporten “TV-seing 2013”

Les mer

TV-seing 2013

Radiolytting 2013

Nye lesertall avis og ukeblader/magasiner for 2013

De offisielle lesertallene for norske aviser og ukeblader/magasiner blir offentliggjort tirsdag 25. februar kl.11.

Les mer

Rikets medietilstand

Foredraget til Ingvar Sandvik fra seminaret «Medietrender 2014»

Last ned presentasjon (*pdf)

Medietrender 2014

TNS Gallup inviterer til kundeseminar om de aller siste trendene i mediemarkedet. Vi tar en vareopptelling i egne medieundersøkelser og inviterer eksperter fra ulike deler av bransjen for å snakke om forventninger til medieutviklingen i 2014.

Seminaret er nå fullbooket. Ta kontakt med din kontaktperson i TNS Gallup, hvis du ønsker å stå på venteliste.

Seminaret er gratis.
#TNSmedietrender

Les mer

Social Media Tracker

Hvorfor og hvordan bruker folk sosiale medier? Hvordan fungerer samspillet og konkurransen mellom sosiale og tradisjonelle medier?

Les mer

Mediaforums "Hedersprisen 2013" til Tore Østnes i TNS Gallup

En sentral person i utviklingen av faget og tilgjengeliggjøring av verktøy og data, sa juryen da Tore Østnes fikk Mediaforums Hedersprisen 2013 under festmiddagen i Gøteborg i oktober. Vi snakket med prisvinneren om erfaringene fra 25 år i TNS Gallup og bransjen.

Les mer

Facebook henger med mens Snapchat vokser raskt viser Social Media Tracker

- Ungdoms forhold til sosiale medier utvikler seg i høy hastighet, sier Kari Nordstad i TNS Gallups avdeling for PR-research.
Snapchat er et godt eksempel, med en vekst i dekningen blant unge på 18 prosent siste kvartal. Samtidig kan de som ser etter en kommunikasjonskanal i sosiale medier, fortsatt bruke ressursene sine på Facebook.

Les mer

Bli ditt eget mediehus

Hvordan kan virksomheter bruke sine egne mediekanaler til å kommunisere direkte med publikum? TNS Gallups PR-frokost sist uke satte fokus på nettopp dette – og den nye boken ”Suksess med egne medier” viste at mulighetene til å lykkes nå er større enn noensinne.

Les mer

Vant to priser på en uke

Det ble både norsk og internasjonal heder til TNS Gallups Tore Østnes sist uke. Men gladest var nok Østnes da han fikk Mediaforums «Hedersprisen».

Les mer på kampanje.no

Smakebiter fra TNS Gallups medieundersøkelser: Mediebarn

Se noen interesaante funn fra Mediebarn 2013!

Les mer

Smakebiter fra TNS Gallups medieundersøkelser: Kanalvalg

Vi presenterer her noen funn fra våre medieundersøkelser. Denne gangen byr vi på smakebiter fra Kanalvalg 2013:

Les mer

Smakebiter fra TNS Gallups medieundersøkelser: Social Media Tracker

Fremover vil vi presentere noen funn fra våre medieundersøkelser. Denne gangen byr vi på smakebiter fra Social Media Tracker 2013:

Les mer

Teknisk rapport: Trafikk på norske nettsteder

Nordmenns bruk av norske nettsteder som måles TNS Score og TNS Mobile: Uvikling andel sesjoner per operativsystem samt bruk av mobil og desktop i sommermånedene 2013, sammenlignet med tilsvarende periode i 2012.

Teknisk rapport.pdf

Innlegg på Mediebyrådagen 18.09.2013

«The state of the nation» - om situasjonen i medielandskapet, av @iSandvik

Last ned presentasjon (*pdf)

Google Analytics