Artboard 1
Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Andre medieundersøkelser

I tillegg til å levere offisielle brukertall for avis, magasin og fagpresse jobber vi med å dokumentere oppslutning for en rekke andre mediekanaler. Herunder kan vi nevne kino, utendørs/boards, direkte reklame og digitale medier. I stor grad dokumenterer vi bruk av denne type kanaler innenfor Forbruker & Media også.

I Forbruker & Media vil man f.eks. finne hvor mange som går på kino i løpet av en gjennomsnittlig uke og hvor mange man når frem til med et reklamebudskap i løpet av en 4-ukers periode. I tillegg gjennomfører vi en egen undersøkelse (Filmmonitor) som gir besøksprofiler for ulike typer av filmer som går på kino. Disse tallene har vi i samarbeid med kinoreklameselskapet CAPA brukt til å utvikle et unikt planleggingsverktøy for kinoreklame hvor også de offisielle besøkstallene er brukt.

For utendørs leverer vi en egen trafikkstrøms undersøkelse som sammen med flere andre datakilder inngår i planleggingsverktøyet Outdor Impact. For Posten leverer vi tall for Direkte reklame og bruk av post generelt.

Det finnes altså ikke ett enkelt svar på hva vi gjør, eller kan gjøre, for ulike typer mediekanaler. Vi setter oss gjerne ned å diskuterer problemstillingen, avstemmer behovet og finner frem til den beste løsningen.