Artboard 1
Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Årsrapport for TV-seing 2015

Årsrapport for TV-seing i Norge i 2015. Offisielle seertall fra TV-undersøkelsen.

Nordmenn så i gjennomsnitt 2 timer og 53 minutter på TV daglig i 2015, noe som er en nedgang på 1 minutt fra 2014. Målgruppen 60 år+ har høyest TV-konsum.

Uke 9 i 2015 var den uken nordmenn så mest på TV. Denne uken så vi i snitt 3 timer og 51 minutter TV per dag. Denne uken var det ski-VM i ski i Falun, som dro mange seere.

6,4 % av all TV-seing i 2015 var tidsforsinket, andelen var 5,4 % i 2014. I hjem som har PVR var andelen tidsforsinket seing på 9,7 % i 2015.

Det mest sette TV-programmet i 2015 var «Eurovision Song Contest 2015: Finale» på NRK1 23. mai med 1 687 000 seere. Dette tilsvarte en markedsandel på 81,1 %.

 

Last ned Årsrapport for TV-seing 2015 (pdf) her

Last ned Årsrapport for TV-seing 2015 (ppt) her